“De klant aan het woord”

De kennismaking met Aelivé

Na wat struinwerk op internet kwam ik per toeval Aelivé tegen, omdat ik zocht op domotica. Eerst hebben we incognito een bezoek gebracht aan de showroom om een gevoel te krijgen met Aelivé.

Alles zag er mooi en verzorgd uit.

Aan de setting vonden beiden sterk dat je in een realistische omgeving domotica kon ervaren. Vervolgens hebben we telefonisch contact opgenomen en aangegeven dat we een gesprek met een adviseur wilden maken.

Dit gesprek verliep plezierig en we hadden “een klik”.

Wat heeft de klant doen besluiten het project door Aelivé uit te laten voeren?

Uiteindelijk zijn we gevoelig voor service en klantvriendelijkheid, maar de alertheid op de prijsstelling was er (eerlijk is eerlijk) zeker ook. Martijn van Buren, onze adviseur, heeft rustig te tijd genomen om uitleg te geven en ons de uiteindelijke praktijk voor te spiegelen.

We voelden al snel aan dat het proces om tot een goed geautomatiseerde woning te komen, een vrij intensieve exercitie zou worden. Dit besef dat we bij Aelivé opmerkten was iets waar anderen veel te lichtzinnig over deden. Het voelde eigenlijk meteen goed en alles werd heel transparant op tafel gelegd.

We hebben eigenlijk geen behoefte gehad om nog een andere partij intensief te toetsen, omdat we met het oog op het traject wat we in moesten gaan geen zin hadden in nog een partij.

Voordelen die wij hebben ervaren door met Aelivé samen te werken

Het traject wat je doorloopt duurde bij ons een jaar en we hebben het contact met Aelivé altijd plezierig ervaren. Bij de bouwbegeleiding moest Aelivé soms echt flink onze belangen verdedigen tegenover de installateur en aannemer wanneer de voorbereidingen niet volgens plan dreigden te gaan.

Dit ging zonder gedoe (voor ons) en professioneel.

  • De bereidwilligheid en bereikbaarheid was uitstekend.
  • Als wij vragen hadden over de voortgang werden we netjes geïnformeerd
  • Als er stadia werden afgerond of onze aandacht vereist was, werden we op een leuke manier betrokken.
  • In tegenstelling tot wat je van anderen hoort, hebben wij zodoende het bouwtraject van onze woning zeker niet als een lijdensweg ervaren.
  • Wat een heel groot voordeel bleek te zijn is de kennis en kunde rondom hifi. We wilden altijd een mooie hifi installatie en die maakt nu gewoon deel uit van het totale concept. Echt heel blij mee.
  • Al naar gelang het traject vorderde kreeg ik wat meer inzicht in de financiën en ben ik met Martijn gaan zitten voor een hifi systeem. Toen ben ik wel overtuigd geraakt van mijn liefde voor mooi beeld en geluid.

Omdat Aelivé ook ons datanetwerk en wifi heeft verzorgd hebben nooit last gehad van een wijzend vingertje naar een andere partij. Als er een vraag ontstond, konden we altijd Aelivé als aanspreekpunt bellen.

Wij hebben een netwerk van Pakedge laten aanleggen. Ik moet zeggen indrukwekkend, maar wel zeer kostbaar. Omdat we een modern huis hebben met veel gewapend beton, was het dekkend krijgen van het wifi netwerk wel even een uitdaging. Ook omdat we geen onnodige straling in huis wilden hebben.

Voordeel voor de vrouw des huizes

Het plan voor domotica en multi-media leefde al wat langer bij mijn man en ik heb me daar eigenlijk niet mee bemoeid behalve als er beslissingen genomen moesten worden die esthetisch van belang waren.

Waar ik bezig was met kleur van de tegels en het interieur, vertrouwde ik de techniek volledig toe aan mijn echtgenoot en de relatie met Aelivé.

Toen het systeem tegen oplevering aan zat, begon ik voorzichtig wat knopjes uit te proberen en ik moet zeggen: “knopjes heerlijk!” en één afstandsbediening! Dus ook zonder app gewoon alles bedienen.

Als ik thuis ben kan ik dus echt mijn telefoon wegleggen.

Ik was wel iets later aan alles gewend dan mijn man, maar ervaar momenteel werkelijk alle voordelen zoals voorgespiegeld. Gemak went snel.

Eigen inbreng aangevuld met de ideeen vanuit Aelive

Uiteindelijk hebben we aangegeven wat we zelf wilden hebben, maar dit is zeker aangevuld met ideeën van Aelivé. Door de input van Aelivé hebben we ook duidelijk de budgetten kunnen halen en toegegeven: ook hier en daar wat opgerekt.

We hebben echt het gevoel gehad dat wij kapitein waren op ons eigen schip en niets is dan ook geforceerd gegaan. Aelivé heeft onze wensen keurig vertaald naar de bouw.

Wat vind u van het eindresultaat?

“Veel mooier dan vooraf gedacht.”

Wij vinden het belangrijk dat iemand die bij ons in huis komt, passie heeft voor wat ie doet. Dan kun je het loslaten en krijg je vertrouwen. Zodoende hebben we uiteindelijk een tv met sierlijst in de keuken, die strak in de wand zit en automatisch naar de eetkamertafel toe beweegt. Na het uitzetten “parkeert” hij zichzelf weer netjes terug in de wand.

Onze verwachtingen zijn ruimschoots overstegen en we zijn er mega trots op. We merken; we vinden het leuk om het anderen te laten zien.

We krijgen veel reacties van mensen die ook over domotica nadenken. We kunnen mensen inmiddels echt inspireren om domotica te overwegen.

Wat vind u het kroonjuweel van uw installatie?

Ook al was het niet direct waarvoor we met Aelivé in zee gingen, maar de audio set-up in de woonkamer vinden we echt heel gaaf. Dit hadden we ons niet voorgesteld.

Muziek luisteren en film kijken is echt een beleving. Wat erg fijn is, is dat we overal muziek kunnen oproepen.

Daarnaast vinden we het echt fijn om elektrische gordijnen en shutters te hebben.

    Smart-Home De Meerd

Wat vind je ontzettend handig (waar je vooraf niet zo aan hebt getild)?

“Toch wel de connectivity met Alexa, onwijs handig”. Aanvankelijk leek stembediening niet zo’n meerwaarde, maar een paar kreten en boel gaat in een vooraf geprogrammeerde stand, dat is wel iets dat je vaak gebruikt.

Alleen als er achtergrond rumoer is of als je een huis vol visite hebt, werkt het minder of niet.

We zijn blij dat we geen rijen met lichtschakelaars en dimmers op de muur hebben, maar een net touchscreen. Het “all off” commando, waarbij alles uit gaat; ook tv’s, decoders, e.d. is zeer handig.

Verbeterpunten:

We hebben één keer op zondag een storing gehad doordat KPN nieuwe software had gepusht in onze router, waardoor ons systeem even niet meer reageerde.

In zo’n geval hoef je KPN natuurlijk niet te bellen, dus wilde we contact leggen met Aelivé en dat lukte op zondag niet. De volgende ochtend was het direct verholpen maar het voelde even machteloos.

Zou je kort kunnen verwoorden waarom anderen zouden moeten kiezen voor Aelivé.

  • Professionals – fijne samenwerking, servicegericht, klantgericht.
  • Duurzame relatie.
  • AV toepassing voor elke wens (budget onafhankelijk laag tot zo gek je maar wilt).
  • Link met media en audio (Zeer grote plus).
  • Overtuigd dat Aelivé de boel goed in gaten hield, anders had het nooit zo geworden. Des te vroeger je erbij bent des te beter je kunt.
  • Integreren en Aelivé zit daar bovenop.